inlärning

Efter en natt med kallsvettning, hosta och tokigt hög feber, blev det en sväng till hundpsykologen i 4timmar. Lärde mig verkligen hur mycket som helst och jag kommer inte ens försöka få ner det på papper för det är så svårt att förklara. Något som är säkert är att det väntar många långa intensiva dagar,veckor.. jaa mycket att träna på.

Alla tränar vi på olika vis och jag är en människa som tycker att en hund ska vara en hund oavsett storlek eller ras. Man kan prata om hundträning hur mycket man vill men det är alltid någon som känner sig utpekad och alltid någon som ska börja hacka i vem som gör rätt och fel. Men något som vi alla en dag måste inse är att inom hundvärlden finns det inget rätt och fel, hundar är individer och den dagen de alla skulle fungera att hantera på samma vis och tränas lika, den dagen har människan verkligen avlat sönder dessa stackare. De finns dom som är veka, de som är hårda. De som kör över och de som blir styrda. Just därför kan inte samma träningsteknik anväöndas på alla. Nog om det.

Nu ska jag slänga mig i soffan och sova hela kvällen så jag är pigg och glad i morgon när jag ska jobba. Tjooho.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback