Träning.

Begav mig ut i skogen idag för att trötta ut mina svarta. La först ett spår till Freja på ca 20-30m raksträcka med ett föremål samt slutföremål, plus att blodpudding låg och lurade under föremålen så hon skulle bli lite intresserad. Lade ett spår till Leona också på ca 150m 1vinkel 1föremål samt slutföremål +blodpudding. Gick tillbaka till bilen för att promenera hundarna så spåret fick ligga till sig lite. Tar ut Lena först och låter henne springa av dig lite. Helt plötsligt tvär vänder hon, rakt upp i skogen. Jag viste precis vad hon var påväg till och ropade på henne några gånger men har damen bestämt sig så har hon. Tog ut Freja och gick med henne en stund och funderade ut en reserv plan. Leona kommer tillbaka och får sitta i bilen medan jag och Freja letar oss upp till spåren. Mycket riktigt hade Leona plundrat spåren på blodpudding, dags att ta till reservplanen. Skickade Freja på spåret, hon var lite vilsen först men sen var hon på gång och vid första föremålet stack matte fort ner en godbit och sedan fortsatte hon till slutet. Kanon fint!

Släppte Freja så hon fick springa lite medans jag letade rätt på Leonas spår och föremål som låg fint kvar på marken (endast blodpudding borta) Hittade ingenting, vilsen som man är. Men den lilla Svarta sprang fram till föremål efter föremål och jag kunde inte låta bli att le. Hur i all sin dar klarade hon det, hur fattade hon?! vi har spårat en enda gång tidigare, och det var första veckan hon var hos mig.

Promenerade tillbaka ner mot bilen och Freja har börjat bli lite tuff och vågar gå en bit längre ifrån nu, så det blev några kurragömma lekar. När vi kommer ner till fältet innan bilen så hittar hon något spännande på backen och fokuserar helt på det så jag kryper ihop och gömmer mig. Sen helt plötsligt ser jag en stor jävla fågel (överdrivet stor ormvråk?!) som cirkulerar på himlen. Närmare och närmare och jag ser att den håller koll på något nere på marken. Kollar under den och ser.. FREJA. Ropar in henne fort som attan och sätter mig hukad över henne. Efter en liten stund ökar fågeln avståndet och flyger därifrån. Alltså.. det var så jäkla läskigt. Vad hade jag gjort om den attakerat henne. Shit!! Skit rädd var jag. Blev lite uppletande i skogen för Leona sen. Och Freja fick träna fotgående och lämna bollen i handen på mig. Hon är så himla duktig den lilla!!!!

Bra men väldigt läskig skogsdag!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback