Kurs.

Freja och Leona har varit med Martin i garaget undertiden jag jobbat i helgen. Det har gått ganska bra, bara hoppas att svärmor kan låta bli att "vara snäll" när Freja "verkligen vill ut ur buren" Men det ska nog snart vara ur världen. Martin har sagt åt henne att hon inte får göra så med våran hund ;) Förstår henne, det är svårt men även ett måste.

Freja har sovit hela nätterna när hon varit där. Helt slut när hon kommit hem, det uppskattas av Mig som älskar att sova hela nätterna :D

Idag blev det en tur till Herrgården för träning med hundarna. Freja körde jag bara lite socialträning med. Medans Leona fick en genomgång av Lydnads momenten klass 1 + fjärren i 2an. Springa av sig på baksidan av herrgården och fick en genomgång av pälsen. SHIT vad hon fäller nu! Det är helt galet. Ikväll blir det kurs på Klubben. Hjälpinstruktör är det som gäller så hundarna får självklat följa med. Tänkte åka dit lite tidigare så jag hinner träna och promenera lite med mina ♥
Jag har även lyckats klippa klorna på Freja en 2a gång. Denna gången klippte jag nästan alla klor. Bara pytte pytte lite så hon vänjer sig. Men hon är så duktig min lilla!! Är så stolt över henne :)

Hade även fått ett mail från uppfödaren, blev så himla glad när jag läste det. Kort mail men väldigt fina ord. Uppskattas mycket och jag känner verkligen att jag har deras stöd! Tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback