Lycka

Igår klarade min lilla kråka Allmänlydnadspasset! Helt underbar känsla har jag fortfarande kvar i kroppen! Min lilla tullta!

Kvarsittande m störning 1-2min: VG, hon lade sig ner efter 1minut annars höll hon sig på samma plats!
Möte med hundar på naturstig: MVG, drog inte ens i kopplet!
Sitta tyst i bil m störning ca 5m utanför: MVG. Satt tyst och fint!
Gå fint vid sidan eller bakom: G, behöver träna mer på, nosar och drar i koppel.
Hantering/Visitation: MVG, stod lugnt och stilla.
Inkallning utan störning: MVG, Klockrent!
Inkallning med störning: VG; godisskål, leksak och apportbock var störning, hon vek av mot leksaken med jag bröt henne med nejkomando och kallade in igen. Kom jätte fint!!
Stoppkommando; G, behöver träna mer på, vill stanna nära mig.
Passivitetskontroll: G, behöver träna mer på, pep och lite orolig när hon var fastbunden då jag hade ryggen mot.
Nosaktivering: MVG, Nosade efter godis!
Valfrittmoment/Sicksack mellan benen: VG. många dubbelkommando.

Hon har redan fler MVG än jag någonsin hade under skoltiden ;) hihi

Igår var det skottträning på brukshundklubben samtidigt som vi var vid våran klubb. Freja reagerade lite som så att hon lyssnade till liksom, sen fortsatte hon att leka med sin leksak. Känns jätte skönt att hon får känna på skottträning osv emellanåt. Efter kursen tog jag och Anna med oss hundarna (Jag tog bara Leona) till brukshundklubben för att träna där. Leona min stjärna är så sjukt underbar att träna med! Min underbara lilla gris. Hon gör mig så stolt när hon kan komma ihåg precis allt man lärt henne fastän vi inte tränat på det på länge länge. Nu måste jag hitta en rolig låt som vi ska ha på freestyleuppvisningen den 17juni! Efter det fick små flickorna rusa av sig lite. Första gången Freja lekte med en renrasig schäfer, och nog är det som så att lika barn leka bäst. De jagade varandra, fintade varandra och fort gick det. När det var dags att kalla in dom när vi tyckte de sprungit tillräckligt lyssnade ingen ;) haha!

 

Kommentarer
Pernilla säger:

Grattis till de fina betygen! Superbra jobbat :)

2012-04-19 | 22:16:58
Bloggadress: http://xpernillax.blogg.se/
Anna säger:

Nej totalt döva... aja bättre lycka nästa gång!

2012-04-21 | 20:42:02
Anna säger:

Nej totalt döva... aja bättre lycka nästa gång!

2012-04-21 | 20:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback