aktiviteter på hög nivå

idag har det varit en fantastiskt fin dag. solen var framme och snön glittrade fint. En perfekt ute dag! Freja fick först en lång promenad med Elisa och Ozzy. 1.5 timmar senare  hade jag en trött och duktig flicka i andra änden av kopplet. och alldeles nyss var vi  ute på hundpromenad med ett fler tal hundar och ägare, ca11 st. När vi kom dit blev jag chockad över hur Freja reagerade, jag vet att hon har svårt för när hundar går framför, det stressar upp henne. Hon är ju van att gå själv, eller med någon annan, inte på led. Hon mer eller mindre skrek när vi samlades vid herrgården, nästan så jag bara ville vända hem. Men eftersom jag hellre väljer att ta tjuren i hornen så började vi promenera med de andra. Hon drog och härjade i kopplet men efter en liten stund lugnade hon ned sig och gick skapligt bra. i mitten av promenaden sökte hon fint upp min sida, kollade på mig med sina fina ögon och gick ett perfekt fotgående!!! Det var nära att det kom en tår från mattes ögon. Min lilla tjej. På eget initiativ sökte hon kontakt och gick som en klocka!! HAPPY! Mot promenadens slut började hon dock stressa upp lite . Samlade gänget för ett avsked och satte Freja vid min sida och hon satt så lugnt och fint! Promenaden avslutades med bus med Jennis busar och Elisas pojk. så nu sover Freja som en stock kan jag säga!! haha!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback