heartbreaker

Andra lediga dagen nu. Känns helt ok men börjar bli lite rastlös.. Har börjat dagarna med en riktig promenad innan frukost.. vilket typ aldrig hänt. Det blir alltid en snabb kissrunda-frukost-promenad. Men nu har jag möblerat om i det dagliga mönstret och det känns så bra. Dagens morgonpromenad var påfrestande för lilltjejen. Att Matte stannar så fort kopplet sträcks är något som tar långtid att förstå sig på.. och vad man ska göra när kopplet är sträckt vet hon inte riktigt heller. Så promenaden som i vanliga fall tar 30min tog liiite mer än så, om ni förstår vad jag menar. Det bästa är att jag fick den bästa träningen. Att hålla sig lugn och kunna hantera en bångstyrig schäfer flicka är inte alltid det lättaste, speciellt inte på tom mage. Men jag är tokigt stolt över mig själv som inte tappade fattningen en enda gång. Något däremot min lilla ADHD flicka gjorde när vi började närma oss hemmet igen. Hon får liksom så jäkla mycket spring i benen när vi gått en lugn och fin koppelpromenad så hon vet inte alls var hon ska ta vägen.. först hoppar hon på Leona, när jag säger ifrån biter hon i kopplet, säger jag ifrån då så ska hon ge sig på mig.. oftast slutar hon efter en omgång.. ibland så kan hon börja om igen.. men det är alltid i den ordningen Leona-koppel-mig. Fruktansvärt konstigt. Men det är bara att ta de piano.. inte hetsa upp eller bli arg så slutar hon.

Leona däremot lunkade på hela vägen.. svansen sänkt och blicken frammåt. Gammeltacka! Ska ringa veterinären också så får vi se om de vet vad det är för fel på hennes rinniga öga.
Kommentarer
✫Familjen Bus✫ säger:

Tack goa kusin! Du är så himla mysig med och jag beundrar dig för ditt stora intresse... =)



Många kramar från mig!

2012-02-10 | 10:14:53
Bloggadress: http://familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback