ta vara på tiden och att hålla tiden.

Jag har nästan inga rutiner som är tidsbegränsade. Det fungerar helt enkelt inte i min vardag att ha det. Eftersom jag jobbar som vikarie så blir dagarna lite som dom blir. Jag går inte upp samma tid varje morgon, går heller inte och lägger mig samma tid varje kväll. Jag äter inte på speciella tider, ibland blir det tom så att jag hoppar över en och annan måltid för att få ihop mitt dagliga schema. För trotts att jag inte är fast i tidsbegränsade rutiner så betyder det inte att jag inte har rutiner. Mitt liv styrs nästan av mina dagliga rutiner. Jag promenerar alltid minst 1 timme med hundarna varje dag, när det blir på dygnet beror på.. men varje dag. Mellan det är det en massa kissturer fram och tillbaka. De dagliga hushållsysslorna, jobb, umgänge.. och ibland, Men på tok för sällan har jag tid att slå mig ner i lugnan ro och bara njuta.
Som idag efter en lång härlig promenad med hundarna, de skötte sig fint och vi promenerade tills det kändes som att jag fick köldskador. Ner under filten i soffan med varm choklad och en riktigt bra bok! Det kallar jag Underbart! Mer sånt till folket!

Att ta tillvara på tiden kan betyda mycket.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback