A-L kurs

Freja var onödigt flamsig igår på kursen, undrar om det beror på att hennes playmate Ozzy går i samma kurs eller om hon blir störig ändå. Så fort dom är för nära varandra så blockas hon. Det kommer jag väl få reda på nästa kurs när han inte är med.
Nåväl, hon var speedad till max. Hade väldigt svårt att slappna av på samlingen inne i stugan och ut ur stugan till planen gick det fort kan jag säga. Det var riktigt bra övningar igår på kursen, sitt/Ligg stanna kvar var ingenting för henne igår.. hon ignorerade helt och hållet. Satte sig ibland för att genast ställa sig upp igen. Sen blev det inkallning och då höll hon blicken fäst på matte som springer iväg från henne, vänder sig om och kallar in. Hon kommer med en jäkla fart och viker av.. mot.. Ozzy. Jag sticker till skogs.. Elisa motar bort henne. Jag gömmer mig. Freja letar efter matte som sitter under ett träd. När hon kom fram till mig belönade jag med ord, och vände mig om och gick några steg och Freja följde efter.. då blev det mycket beröm! Gjorde 2 inkallningar till då jag sprang ut och satte mig med ryggen mot henne, första gången blev det mycket beröm och godis. Gången efter blev det kampen som gjorde att hon tvär vände och ville vara med mig mycket mer än innan under dagens kurspass. "gå fint i koppel" och "stanna" övade vi på. Det gick faktiskt ganska bra.
Det roliga är att hon är flamsig 30första minutrarna, går som en klocka 20min och sen är hon helt slut resten av kursen. haha

Är i allafall väldigt nöjd efter gårdagens träning. Så himla rolig hund att träna med och jag får så mycket hjälp och tips av alla mina fina vänner! Nu ska vi snart trötta ut denna lilla schäfer hjärna så jag kan gå till jobbet snart!

"Hej! det är jag som kallas dvärgen och jag är 10år" -hahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback