dyngspridaren!

vaknar av att den lilla piper och vill ut,Nu. Säger till henne att hon får ta och vänta en stund tills jag vaknat till osv.   Kliar mig i ögonen och kollar klockan, 01.45 fort ut och lillan exploderar så fort hon kommer ut på gården stackarn. Ingen idé att ens tänka på att plocka upp. Kunde inte somna efter det, låg och funderade på allt mellan himmel och jord. Och som vanligt när jag till sist sjunker ner i min sömn är det dags igen. klockan stod nu på 03.20 och då insåg jag att det inte var någon idé att envisas med att sova och gå till jobbet var inte att tänka på. Så idag är jag hemma i vård av sjuk hund. Troligen en väldigt glad chef, speciellt med tanke på att jag är försenad med semester lappen. och den ser inte så rolig ut heller eftersom jag ska vara ledig några dagar i sommar. ojoj.    Från gammalt säger man alltid 'äter it!den det så är det ingenfara' alltså att hundar inte äter något som gör dem sjuka. Men det är ju fel. Flera gånger får hundarna i sig något som får deras mage ur balans. Så tyvärr gott folk, det är nog bara en myt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback