En resa hit.. och en resa dit.

Blev en resa till Hallstavik i Fredags för att möta upp Hanna och Sofie för hundträning. Parkerade bilarna vid golfbanan och gick igenom en hund i taget. Hannas Teja är otroligt duktig, dom har redan börjat träna in rutan osv och jaa.. det märks att det är Hannas hund. Det syns att dom trivs i varandras sällskap och Teja bara ÄLSKAR att vara med Hanna och träna. Sen var det Sofie och Dunders tur, och vad säger man.. det är ju en Labrador, hur mysig som helst! Han verkar älska allt och alla. Älskar att se labbens kroppsspråk, dom visar verkligen med hela kroppen när dom gillar något!
Tog ut Freja och skulle träna och ja.. damen kan ju inte så värst mycket. haha. Men vi visade lite fotpossitioner och apportering (som inte alls gick bra dagen till ära). Leona fick komma ut och testa på lite rutan och fotgående. Hon var så himla glad!!!
Sen blev det lunch och efter det tog vi ut Freja för att gå igenom inkallnings problemet. Åh vad jag är glad att jag har så duktiga kompisar som vågar säga till mig hur jag ska göra. Det underlättar så! Jag fick jätte bra tips under hela dagen och nu vill jag inte annat än att träna inkallning med den lilla! Jag skulle berömma så fort hon tittade på mig och belöna mycket när hon kom till mig.. det är så svårt att skriva ner och förklara. Men det kändes verkligen jätte bra! Och Freja såg tillochmed ut att ha roligt!

I Lördags efter jobbet tog jag bilen hem till Hanna igen. Leona fick stanna hemma med Martin och Freja med mig. Hon skötte sig ganska bra.. pep ganska mycket och var ganska stressad, men jag är ändå nöjd med hur hon betedde sig. Teja tycktes inte uppskatta denna lilla svarta saken (som vi konstaterade inte var så liten längre) men det gick väldigt bra ändå. Efter en del flaskor vin drog timmarna iväg och sängen intogs inte förens långt inpå småtimmarna, därför blev det ingen kurs för oss på Söndagsmorgonen. Vi tog en promenad ihop och sen begav jag mig hemmåt för att kolla in hundpensionatet flickorna ska bo på under påskhelgen, och det känns jätte bra! En härlig tjej möttes vi av, ett helt ny byggt hundstall. Hon verkade super bra! Sen blev det en sväng till ridhuset för RallyLydnads träning med Leona.. ojojoj vad hon var taggad! Nog blir det tävling för tanten i sommar!! Hon var riktigt följsam och lydde minsta vink! Freja fick göra lite passivitet. Och sen lite kontaktövningar, och öva på att INTE äta hästbajs. Påväg mot bilen när träningen var över så skulle jag stänga stalldörren, vänder mig om och ser att Freja hittat ett rejält lass delikatess på backen.. och i natt har vi sprungit in och ut för att  tömma magen på den lilla. Stackarn! Så det blir inget ridhusträning mer för oss på ett tag..

Idag är det Allmänlydnadskurs. Som tur är har det slutat snöa och solen har letat sig fram!
Kommentarer
Pernilla säger:

Duktig du är med dem!

Jag tror allt du lyckats knäcka inkallningskoden tillsdess. Annars är säkert lägret fullt av kunniga människor :)

2012-03-19 | 17:27:46
Bloggadress: http://www.hedeforsensmrssippi.blogspot.com
✫Familjen Bus✫ säger:

Hahaha aaa, fast det humöret är ändå bra mkt bättre än vad pappas humör är. Fy fan alltså! :(

Så mkt av mitt humör och min halvsysters humör speglar sig precis efter pappas familj.



Kram kram

2012-03-19 | 19:42:07
Bloggadress: http://familjen-bus.com
Hanna säger:

Vad gullig du är mot mig och Teja ;) Jag är övertygad om att du kan komma dit du vill med Freja också! Hon är en kanon hund :)

2012-03-23 | 06:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback