Kursstart nr 2

För ovanligetens skull så kom jag i tid, något jag har börjat göra nu det senaste om jag inte helt virar bort vilken tid jag ska komma. Skönt. Hann rasta av båda hundarna innan kursen och Freja hann skrika av sig lite innan vi började. Nu räcker det egentligen att skriva ett till ord och sen kan jag sätta punkt men ni ska få en liten inblick av hur kursen gick till och hur det var.
Det jag vill ha ut av denna kursen är min och Frejas sammarbete, att den ska bli tydligare och att hon verkligen ska tycka att jag är det roligaste i hela världen. Om jag får till det så tror jag faktiskt att det andra kommer gå som på räls. Dvs, inkallningen, fotgående, linförighet osv.. det kommer bli mycket lättare att träna in iaf. Vi började med en promenad, då Freja motionerade mig i vanlig ordning. Stressad. Taggad. Man kan kalla det vad man vill men det var inte ok. Sedan fortsatte vi med lite sitt, ligg, sitt-stanna-kvar och ligg-stanna-kvar. Och lyssna riktigt noga nu, hon gjorde det! I början hade hon svårt att sitta kvar efter att jag belönat henne med en korvas men när vi sedan gick över till sitt-stanna-kvar så satt hon där. Väldigt bra kontakttagande från hennes sida under hela "momenten" Vi gjorde 2inkallningar då instruktörerna höll i hundarna och sen fick man kalla in dem en bit bort. Då tog jag fram den roliga pip dummyn, oh jäklarns vad den är rolig! Det gick också väldigt bra. Vi gick sick sack genom deltagarna i ring. Då lockade jag på henne med en korvas igen. Och hon gick otroligt bra!!

Ordet skulle vara Fantastiskt.

Längtar så efter nästa gång. Åh det känns så bra. Tänk att flera dagar efter varandra känns toppen toppen toppen! Hundarna sköter sig och jag sköter mig. Idag blev det lite nosarbete i skogsdungen. Godisträd, upp på bänkar, stenar, stockar. Inkallning. Efter jobbet blev det ytterligare en ordentlig runda. Ut på landsvägen vandrade vi och jag insåg hur nonschalanta människor är. Är det en häst på vägen så bromsar dom in och kör långsamt långsamt förbi. Är det hundar då fortsätter de i samma hastighet, trotts att ägare och hundar blir ner skvätta, hundarna blir rädda osv.. alltså vad tänker dom med?! Man får bara lust att springa efter och skälla ut dom. Kan dom inte ta lite hänsyn. Hundar är lika opålitliga som hästar. Med det menar jag att allt kan hända. Hunden blir stungen av ett bi och rusar ut i vägen osv.. Inte *** bryr dom sig om det inte. Tvi på dom.
Nu ska jag ladda inför hundpromenaden.
Kommentarer
Hanna säger:

Kul att kursen gick så bra :) !! Bilar tar inte mer hänsyn till hästar ska jag tala om, hästar tycks vara robotar som bara ska gå framåt...

2012-03-01 | 20:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback