Pengaprat.

Är det något som verkligen dödar stämningen så är det när folk börjar prata pengar. "oj.. vad kostade den där" "Den ser inte billig ut" "hur mycket lön får du" osv.. Nu i deklarationstider är det värre än värst. Man läser över allt på facebook, si och så mycket får jag tillbaka/betala. Varför? Det är inte så att jag är avundsjuk, men jag tycker det är lite som skryt och verkligen dödar stämningen. Jag menar, på Facebook har man Många vänner, och väldigt många som man inte ens har någon kontakt med i verkliga livet. Ändå så skyltar man så med sin inkomst. Och jaa tro vad ni vill men jag är inte avundsjuk.. jag tycker bara att det är super tråkigt att prata pengar.

Många gånger har jag varit med om att när jag givit bort något och den som får det frågat vad den kostat... Spelar det någon som helst roll vad en sak kostar? Har folk glömt bort att det är tanken som räknas? Men visst en sak som kostar 10kr kanske inte betyder lika mycket för någon som en sak för 100kr.. eller?

Veckans diss: Pengaprat.
Kommentarer
Hanna säger:

Håller med dig, men usch vad avundsjuk jag blir över alla tusentals kronor många får tillbaka... Jag har tusentals kronor att betala..... :(

2012-03-23 | 06:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback