Träning på hög nivå

Mötte upp Jenni och hennes flickor vid Herrgården idag. Blåsten var definitivt närvarande och jag var inte ett dugg sugen på att träna hund. Ingen aning vad det är med mig idag, en galet opepp på allt. :/

Blev iaf en genom gång med Freja, främst kontakttagande och nötte lite på fotgående då jag fick hjälp av Jenni. Jenni gör alltid ett sånt fint jobb med hundarna. Freja var jätte duktig. Och med det menar jag duktigare än vanligt. Hon trollade tom fram ett och annat steg fotgående! Apporteringen var också bra. Fick en hel del tips av Jenni som jag ska köra med. Skillnaden mellan Leona och Freja är att Leona måste jag hettsa upp, tjoa lite osv.. Freja ska jag ist dämpa lite, säga bra men i en lugn glad ton. Inte alls så som jag säger till Leona.

Tog ut Leona och körde lite också, apportering, fotgående, inkallning och läggande undergång. Som sagt.. hon är mer av den varianten som behöver triggas och stissas upp ;)

I morgon är det nya tag. Då är det dags för almänlydnadskurs för Freja igen :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback