Schemaläggandet

gah.. satt halva kvällen igår med ett stort glas vin och planerade jobb och ledighet 3månader frammåt. Nu vet jag iaf hur jag kan jobba. Det dryga är att jag fortfarande inte fått schemat från Tierp A än så vill helst inte dela ut mina "kan jobba tider" till de övriga jobben. De som betalar högst lön får mig! Så är det.

Hoppas verkligen jag får mycket tider på Tierp så jag kan be den där nissen att fara och flyga lååångt bort från mig. Otroligt att man ska behöva stå ut med så mycket skit, anklagelser och fördommar bara för att man måste ha ett jobb.. Jag förstår inte.

Nästa vecka bär det av mot kennelläger med Freja. Mycket som ska fixas och inhandlas innan det. Så. Jäkla. Roligt!
Igår avslutning på Allmänlydnadskursen. Hon är duktig min lilla svarta! Diplom och kom på delad andra plats i ploytävlingen vi hade sen. Idag var det antijakt kurs igen.. Bitarna från den börjar falla mer och mer på plats men liten orkar inte så länge med så mycket nytt så vi får ta det lite piano. Satte in henne i bilen så hon fick vila lite, gick och lade ett spår.. och Freja Skriker i bilen.. (?) Aldrig inträffat förut. Ignorera och vänta ut tills hon blev tyst, sen hämtade jag henne.. shit. Hoppas inte det är något nytt hon börjat med! Däremot så gick hon spåret kanon fint!!! Bra tempo och näsan i marken helatiden! Rakt spår ca 50m med en strumpa i slutet. ååh vad glad jag är på henne. Lönar sig att backa bandet ibland.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback