Hjälp sökes

Blir så irriterad på den lilla svarta. Känner mig lite hjälplös i hur jag ska få henne att vilja vara med mig. Att hon ska tycka att jag är en resurs och det bästa som finns. Nu ett tag har hon varit helt tvärtom. Hon struntar i mig helt totalt och det verkar mer eller mindre som att damen klarar sig bättre själv. När vi tränar, måste jag på något vis förbereda henne för att nu ska vi träna och nu ska du vilja vara med mig. Men i vardagen lyssnar hon inte ett skit. Flera promenader på raken har hon envisats med att dra i kopplet.. frammåt ska vi. Hör inget. Vill inte. Och igår drog till och med Martin ner henne i backen (båda flickorna brukar lyssna bättre på honom än på mig) men inte ens det brydde hon sig om. Hon visade inga som hellst tecken på underkastelse. Hon bara skakade av sig och gick vidare i samma vilja att gå först och inte lyssna.
Fan.. vad ska jag göra? Hur kan hon inte vilja vara med mig eller ens lyssna på oss när vi säger till henne på skarpen?! Samarbete mellan förare och hund är tydligen inte så lätt som jag trodde. Leona är ju helt tvärtom, hon vill vara med mig. Dessutom är hon lätt att bryta om hon får för sig att inte lyssna (godis, leksak) Men Freja bor innuti ett betongrör som inte går att rubba och jag känner mig lite handfallen i hur jag ska göra med vårat problem.
I morgon ska jag träna med Marion och jag har bett henne titta extra på just det här.. hoppas på att hon har bra tips så jag får en fin relation med min lilla kråka.
 
Torsdagen börjar närma sig med stormsteg och det känns så jäkla kul att det ÄNTLIGEN är dags för en tränings weekend i Örebro med dom bästa ♥ Jag har förberett för Rallylydnaden med två olika banor. Sen har jag även fixat en liten tävling med lite priser :) Super kul ska det bli. Hoppas på att jag får galet mycket tränings och tävlings hjälp så att vi snart kan börja jobba oss mot tävlingsplanen!
 
Imorgon är det Min fina Sambos födelsedag. Smörgåstårtan är beställd och hans familj kommer över på fika i morgon, något som han själv är helt ovetandes om än så länge.. undrar hur jag ska kunna förbereda så han inte förstår ;) hihi
 
Jag och mina olydiga busar.
Kommentarer
Madeleine - I always do it my way!♥ säger:

Hejsan tjejen! Var gärna med & tävla om ett valfritt smycke från yoco.se! :D

här hittar du tävlingen: http://madelajnee.blogg.se/2012/october/tavling-vinn-ett-smycke-fran-yocose.html#comment

Jag ber om ursäkt om du inte gillar sånna här tips! Kram!

2012-10-04 | 08:28:25
Bloggadress: http://madelajnee.blogg.se
Pernilla säger:

Jag förstår ditt problem, verkligen! Tror du inte det är årstrots? Jag, eller Sippan kan vara likadan, hon var det mycket förr. Jag hade problem med inkallning och Reino hjälpte mig, efter det blev det mycket bättre. Hon springer nästan aldrig långt före när hon är lös., Är dock en dragande idiot när hon kan vägen och vet vad hon skall göra. Ibland får jag nog, hon är svår att knäcka men jag försöker hålla mig lugn och inte tappa humöret, då promenaden bara blir pannkaka. Dock är det jättesvårt, speciellt när hon inte lyssnar ett skit ibland.

Hoppas du fick bra hjälp idag! :)

2012-10-04 | 17:35:39
Bloggadress: http://hedeforsenssippi.weebly.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback