kan inte låta bli..

Jag kan inte hjälpa det men vissa saker som dyker upp i livet gör mig bara så frustrerad. Kalla Fakta programmet var ett av dom igår..bilder på djur inkastade i frysar. Chefer som ljuger om och om igen. Som om det inte räcker med att djuren bor på tok för dåligt om man jämnför med hur de skulle haft det om de inte blev infångade och placerade i små inhängnader, och fått maten serverad. Det är skamligt. Men ändå älskar jag att besöka djurparker, tycker det är så roligt att få se hur ett lejon verkligen ser ut och hur en varg verkligen känns att klappa. Magiskt. Men det är verkligen på djurens bekostnad som vi besöker dom.
 
imorse gick jag i vanlig ordning ut på facebook och scrollade förbi andra ledsna, upprörda och arga människor som också sett programmet. Sen kommer jag till en gammal arbetskamrat som helt enkelt gör mig förbannad "ser av vissa uppdatteringar att det gått ytterligare en vinklad dokumentär på en reklamkanal ikväll. Slappna av!" Jag ryser i kroppen och öppnar genast fliken med kommentarer som är lång! Killen som gjort status uppdateringen har inte sett programmet, han har förutfattade menningar pga att kalla fakta för några år sedan gjorde ett inslag av Mcdonalds där både han och jag jobbade, som enligt honom inte stämde ett dugg.. Enligt mig stämmde det ända ut i fingertopparna. Försäljning av gamla hamburgare som legat i värmeskåpet för länge. Personal som tvingas stämpla ut när det är dåligt med gäster och in tidigare om det är mycket folk. Enligt honom stämde det inte.. varför?! - svaret på det kan mycket troligt vara att den här killen hade en högre possition än vad jag hade. Jag var bara en vanlig arbetare medan han var en av dom som gick med vitskjorta. fnys..
 
Alla stora företag fifflar vid sidan av lagen. Böjer och vrider hit och dit.. det vet alla. Men när människor och djur lider av människans otroliga dumhet.. då har det gått för långt!
 


Kommentarer
Pernilla säger:

Bra skrivet Lynn!
Jag såg också dokumentären och det är hemskt att man avlivar utrotningshotade djur istället för att bevara dem och vara stolta över dem. Världen är så styrd av pengar så det är sjukt...

2012-10-18 | 18:58:28
Bloggadress: http://www.xpernillax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback