Hur gör mammor?

Sitter och stirrar på schäfern som aktivt försöker fånga mitt intresse. De senaste dagarna har hon inte varit stilla många sekunder, mer än på natten när hon sovit. 3dagar utan aktivering och jag tackar mina djur för att de inte ätit upp mig ännu. Den lilla har inte ens tagit sönder något.. hon bär mest runt på grejerna. Leona ligger mest och suckar "när ska det bli vår tur" ser det ut som att hon tänker.
 
Nu äntligen efter några sömnlösa nätter, ihärdig hosta rinnande näsa och feber som är på tok för hög så börjar det äntligen gå åt rätt håll. Tog mig igenom dusch-rutinerna på knappt 2 timmar.. det är ganska bra ska jag säga, i jämnförelse med föregående dagar... i vanliga fall tar det 30min! La ner säng kläderna i tvättpåsen och började maka mig neråt med sikte mot tvättstugan. Hemma igen--vila. Mot ica och handla lite ätbar lunch--vila. Laga lunch--vila. Ja, det går inte någe vidare fort här kan jag tala om. Men idag orkar jag iaf göra.
Vaknade i natt av att jag var så fruktansvärt hungrig. Hatar verkligen hunger känsla. Speciellt när man har massa mat i kyl och skafferi som är ätbart. Tog mig till kylen och det tar bara stopp, känner mig illamående. känner mig som en bortskämd unge som inte alls vill ha någon av den här äckliga maten. Jag vill ha allt annat men inte det här. Det slutar med att jag tar en skink bit och går och lägger mig. Illa mående. Hungrig. Arg. 
Tänkte för mig själv idag är det är en fördjävla tur att man inte har barn. Funderar helt ärligt på att aldrig skaffa barn. Om jag inte kan ta hand om mina hundar och knappt mig själv när jag är sjuk, hur ska jag då kunna ta hand om ett barn. Nog för att hundar och barn är lika, men de är minst lika olika också.
 
Dagens Hiss går till alla mammor där ute som orkar med, och tar väl hand om sina barn medan de själva bara vill gräva ner sig när de är sjuka. Bra jobbat!
 
Dagens Diss: Går till kompisar som inte fattar ett skit. Hälften av er börjar förstå vem jag pratar om. Jag börjar dock tröttna på telefoner som ringer stup i kvarten när man säger att man är sjuk. När man väl svarar får man höra "jasså, du var verkligen sjuk" Ring ring ring ring. Sms på sms. Frågor om vi ska ut och gå, lägga ett spår och sen frågar om hon kan komma hit. Vad fan! Låt mig vara sjuk i fred!! Nu har människan skaffat Facebook också.. så nu är det lika där. inlägg. inlägg. inlägg.. Du får dissen!
Vi hoppas på att morgondagen bjuder på soligt väder. Då vill vi ta en långpromenad!
 
 
Kommentarer
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! säger:

Vinnaren i Vongadget-tävlingen är nu presenterad i nya tävlingsinlägget :D Hoppas du vill vara med och tävla igen!
http://adaras.se/2012/september/tavling-vinn-ett-par-damn-heels-i-din-favoritfarg.html#comment

2012-09-21 | 21:45:29
Bloggadress: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback