Nattens under!

Fick lite snabbt och lustig reda på att jag skulle jobba natt igår. Tog bilen ut till spåret för att lägga ett spår på en av åkrarna där. 150x150m höger vinkel och boll i slutet. Freja jobbade på snabbt, lite för snabbt för min smak men bromsade så mycket att det inte skulle störa hennes arbete. Gjorde några små utstick från spår kärnan men annars höll hon nosen i backen och rakt på bara. I vinkeln åkte tempot ned något och hon tog den kanon fint! Glad matte, trött hund!
Leona fick köra lite uppletande och bus med boll så att hon också blev lite trött. Tog en stödvila för att sedan bege mig till nattens arbete. Första natten jag jbbar på äldreboendet. Andra natten jag jobbat i mitt liv. Men nattens timmar tickar på snabbare än dagens. Efter grodjakt, räkmacke mys och härligt snack med härliga kolegor var det dags att bege sig hemmåt för att sova. Nu har jag återigen blivit människa igen. Ska bli intresant och se hur jag sover ikväll ;)
 
Tog en rejäl promenad med tjejerna. Helt vilda var dom den första kvarten och inte ens Leona ville höra på mattes tillsägningar om att sluta rycka i kopplet. Sen varvade dom ner och promenaden blev väldigt trevlig. Jätte skönt väder!! Träffade två kolegor som vi stannade och pratade med och tjejerna unna dem knappt en blick!!!! Så himla härligt att kunna stå och prata som en riktig människa utan att hundarna ska fladra och flänga i kopplet! Nu ska jag försöka hitta på något så jag kan sova i natt. tjo..
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback