ytterligare en tom dag.

Jag har inte jobbat sedan i måndags förra veckan. Över en vecka sen. Det känns pissigt. Om man är ledig och har pengar kan man alltid sysselsätta sig. Men när man inte har något jobb inplanerat när man vill och kan jobba suger. ännu mer när man inte har pengar! 
 
Vaknade av ett sms från jobbet där det stod att jag inte behövde jobba idag.. Kul! ytterligare en dag där jag inte har något planerat. Regnet öser ner och man får ännu mindre lust till att göra något vettigt.
Igår var jag ut till klubben på tisdagsträningen där HON höll i kvällens träning. Hade jag vetat det hade jag nog int åkt dit, men kanske var det bra att jag gjorde det. Tror hon förstod att mitt facebook inlägg om översittarmänniskor händlade om henne och hon var väldigt trevlig hela kvällen. Tränade med Freja en bit bort från rallybanan och så kommer hon fram och säger att hon spanat på oss ett tag. "Det ser bra ut" sa hon.. Sen frågade hon om jag ville ha någon hjälp och jag tog tacksamt emot hjälp med att få fram snabbare ligg på Freja. HON är duktig. Väldigt duktig på att lära ut, hon har hjälpt mig mycket med träningen med Leona och även igår gav hon mig bra tips som vi ska testa på.
 
Lärorikt för Freja att få träna med nya hundar. Nu blir det en sväng ut till klubben för att träffa Johanna med hennes busar så hundarna får leka av sig lite! Och i morgon Torsdagsträning.. mycket klubben denna veckan.. men vad gör väl det när man inte har något för sig.
 
Kommentarer
Pernilla säger:

Jag förstår precis vad du menar, ibland drar man åt sig dåliga människor. Plocka ur deras bästa sidor och skippa kaffe fikan med dem för mer ingående prat.

Ja, alltså hundmöte grejen har skapat en megaångest hos mig. Det är riktigt jobbigt emellanåt. Ibland går det bara inte och ibland går det. Blir svettig och varm mellan varven. Gud vad jobbigt! Varm bara att prata om det. Om hon ändå vore lättare att hålla. Funderat på en VGW sele men vet inte om de lär sig sina styrkor i dem. Katter för oss är inga problem, tur det, annars hade jag nog inte haft henne kvar, bara att hundproblemet finns under promenader är för mycket för mig. När vi tränar går det alltid bra liksom, hon bryr sig inte ett dugg om någon annan då. Varför? Vill öppna hennes hjärna och skruva till den lite... Gah.

Är det mest lydnad ni kör?
Hur cyklade du med henne, lös/kopplad? :)

2012-09-26 | 16:05:44
Bloggadress: http://hedeforsenssippi.weebly.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback