Att övervinna en rädsla.

Planerade om helgen lite hastigt och lustigt i Lördags, istället för att bila ner till mamma och mysa med dom blev det en sväng till Hanna för att mysa med henne och vår älskade Morberg ;)
Hundarna accepterade varandra ganska bra faktiskt. Det var lite gruff emellanåt och under två timmar busade dom som fan! haha Men det är två tjejer med hett temperament så man får passa sig lite, speciellt när den ena löper och sen andra snart går in i sitt löp. Men att dom i slutändan accepterar varandra är ett stort steg på rätt väg :)
 
 
Blev en vinig kväll som vanligt med massa mumsigt tilltugg och ännu mer tjej snack. Dagen efter blev det efter mycket tjat från Hanna, en ridtur. Sjukt jäkla rädd var jag.. sån himla respekt för de där djuren och eftersom jag inte kan ett dugg om dom så vet jag ju inte alls hur man beter sig på en häst rygg.. Upp på ryggen kom jag iaf och då trodde jag faktiskt att jag skulle svimma. Shit!! Men så fort han började skritta iväg så kändes det som det bästa jag gjort på väldigt väldigt länge!!
 
Sen fick vi lite sällskap på ridturen av en lös häst som också vilja följa med. Vilket resulterade i att jag fick gå med hannas och min häst medan Hanna försökte hålla i den andra hästen.
 
 
Jag överlevde helgen och har en sjuk träningsvärk i rumpan nu.. (eligt Hanna får bara de som är sjukt otränade det.. så.. jag är väl sjukt otränad då!) haha..
 
Måste passa på att rida en gång till innan Pajas flyttar. Han var så himla snäll den där hästen. Lugn och fin, passar mig utmärkt ;) Tack för en händelserik helg Hanna ♥
 
 
Kommentarer
Hanna säger:

Ojoj du var så himla duktig!! :) Då får du skynda hit, Pajazz flyttar helgen 2-3 mars...!!! Tack själv för dammsugning, skottning, biltömning och framförallt sällskapet :))

2013-02-18 | 20:08:58
Sofie säger:

Har oxå ridit på honom, väldigt mysig må jag säga, men lyckades ju sabba mitt knä på nå vis ändå... =/ Träningsvärken sitter fan i hur länge som helst..!
Inte alls avis på att ni bor så nära! hoppas vi ses snart!

2013-02-19 | 19:51:01
Anna säger:

Duktig du är Lynn! Älskar bilden! Jag är dock förvånad över att hon inte fått upp dig på hästryggen tidigare.. Hanna är ju inte den som ger sig i första taget ;) Jag hoppas för övrigt att det är pga att Freja ligger närmast i bild som det ser ut som om hon har världens största huvud jämfört med Teja. Haha! Annars blir jag rädd..

2013-02-22 | 00:46:35
Bloggadress: http://annispannis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback