Snöigt värre.

Det kommer bara mer och mer snö vilket är helt sjukt eftersom vi hade mycket redan innan det började snöa igen.. Nu räcker det för min del. Jag vill ha gröna ängar att spåra på och mossiga skogar att promenera i tack!
 
Torsdagen tillbringade jag på föreläsning som memea mohlin höll i, intressant som vanligt och fick lite idéer till mitt eget kursande. Nu gäller det bara att lägga upp planeringen så det blir bra också.  Jobb hela Fredagen men hann med en riktigt härlig tur i skogen med hundarna. Lördag och Söndag var det sista delen av utbildningen av valpblocket som betades av så nu är den delan av utbildningen klar! En bra helg med massor av disskussion och praktiskt jobb. Sen blev det en sväng till ridhuset på Söndagen med Freja. Var lite lagom med hundar där så jag vågade koppla lös henne och jobba med henne helt fritt. Bra träning och tungan släpade långt i backen när vi tog oss därifrån. Måste jobba på med stadga i ställandet så hon inte trippar efter mig efter ett tag, hon är så van att jag ska vända mig om efter en stund så nu ska jag jobba på avstånget. Att skilja på ligg och stanna är också lite svårt.. det får jag träna in lite bättre s hon inte gör rätt fast fel ;)
 
Idag blev det återigen veterinären med Leona. Hon har enligt veterinären fått något skit i örat som irriterat henne under helgen och hon ville inte alls att varken jag eller Martin skulle kika så det fick bli en spruta hos veterinären. Lite sår efter att hon troligen kliat och försökt få ur det där ur örat och sen har det samlats massa bakterier, smuts och svamp precis vid trumhinnan. Så nu är det noga att vi sköter om örat så det inte blir någonting med trumhinnan. Blir återbesök om någon vecka så får vi se om det blivit bättre.
 
Så där såg det ut när det var rakat och klart.. stackarn. Inte undra på att hon hade så jäkla ont! skönt att det är fixat nu så att hon får pigga på sig lite snart igen.
 
 
Kommentarer
Hanna säger:

Meeen gud vad örat ser ut!! Stackars stackars henne...!

2013-02-11 | 20:45:44
Pernilla säger:

Hoppas Leona repar sig fort :)Kram på er

2013-02-12 | 20:57:19
Bloggadress: http://www.xpernillax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback