Underbara dagar!

Dagarna som gått har innehållit väldigt mycket hundträning. I lördags mötte jag upp Hanna i Hallstavik för att träna lydnad med schäfrarna. Gick kanon bra och fick bra beröm med kontakten mellan mig och Freja.. *som vi jobbat på den där kontakten* Fick massor med insperation när jag kikade på Hanna och Teja när de tränade. Så härliga att se på! Igår blev det ett lydnadspass för båda hundarna på förmiddagen. Freja skötte sig bra, och fick störning av en okänd hund på bk vilket är jätte bra träning! Leona tränade jag först lite lydnad med men sen övergick vi i trix istället och nu ska vi börja arbeta in lite nytt så gammeltanten får jobba lite med huvudet :)
En sväng till ridhuset blev det på kvällen.. inte så bra träning. Inte alls planerad och vi gjorde egenligen inget vettigt. Tränade lite fotgående och kontakt.
Idag mötte jag upp Jenni vid Herrgården och tränade. Dagens läxa blev:
  • Matte ska torrgå. (gå linförighet utan hund, tänka på att göra lika vid svängar och halter så det blir tydligare för hunden)
  • Fast stanna (kunna gå runt Freja när hon står still.. lägga på lite störning)
  • Apportering..
Mest av allt ska jag inte vara så jäkla osäker. Hur många gånger ska Jenni behöva säga det innan jag förstår?! Dags att skärpa till sig och bli lite mer självsäker i hundträningen!
 
Nu blir det en härlig promenad i dagens underbara väder!!
Kommentarer
Hanna säger:

Ja gud vilken skillnad det var sen jag såg er sist! Är lite, eller mycket avundsjuk på Fräsans fina egenskaper! :)

2013-02-25 | 22:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback