Fönster tittaren

 När timmarna börjar gå mot kvällen och mörkret ligger tätt över hela byn, så är det underbart att ta med sig flickorna ut på en promenad. Den kyliga kvällsluften gör verkligen att man kan rensa ut gammalt groll ur huvudet för att få plats med nytt. Något jag absolut inte kan låta bli att göra när jag är ute och vandrar är att kika i fönstrena. Det är så mysigt. Det är inte så att jag smyger fram till fönsterkarmen och kikar in, utan man snöar in sig lite på hur människor valt att inreda sina fönster och man lär sig läskigt mycket om dem. Man kan nästan peka ut var det bor en ung människa, en äldre, barn familj, eller någon som har en katt. Endel fönster ser så himla kalla och tråkiga ut, medan andra ser ut att vara varma och mysiga.
 
Mina fönster ser fruktansvärda ut.. så det måste jag ändra på snart!
Kommentarer
Hanna säger:

Smyger du förbi mitt fönster får du komma in och fika <3

2013-01-02 | 19:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback