I got the feeling

Bestämde mig idag för att inte bli arg på lilltjejen. Att i stället för att skälla på henne när jag tröttnar på hennes trotts så ska jag hota henne med en puss, varje gång! Full fart frammåt blev det på promenaden och jag märkte snart att denna promenaden skulle bli precis lika dryg som gårdagens. Stoppade känslorna i bakfickan och försökte hålla i kopplet så hårt det gick samtidigt som man ska gå i Leonas lunkande fart.
Men till och med Leona drogs med i Frejas livsglädje ibland idag. Skuttade fram till någon gul fläck i snön som var ett MÅSTE att lukta på.
 
Freja Freja.. min älskade hund. Fasen vad tråkigt det skulle vara om man inte hade en schäfer. Vad skulle jag göra om dagarna då? Tänker på en del av mina vänner som enligt dom själva (helt säker på att det är en lögn men ändå) har den där perfekta hunden. Hunden som föddes perfekt och skulle aldrig göra något dumt påhitt. Deras hund som det inte är ens en millimeter fel på.. fan.. stackars er. Ni kan inte skratta åt saker som några dagar tidigare gjorde er något så fruktansvärt upprörda. Ni behöver inte fundera på hur ni ska gå vidare och tackla ytterligare en tonårsfas med er hund. Ni kan inte om några år känna er nöjda och stolta över er själva att ni klarade av det. Att ni lyckades få den där hunden så himla bra! Men det kan jag och det känns så gött! Leona var nästan precis som Freja, mer uppe än nere och mer överallt än ingenstans. Nu lunkar hon på med friden i själen, hon har hunnit göra allt hon vill i livet. Och visst flippar hon ibland, men det gör bara mattehjärtat ännu lyckligare. Vi är inte på långa vägar klara.. men att jag vet att vi kommit så långt och faktiskt haft roligt nästan hela vägen, det är guld värt!
 
Jag älskar mina tjejer mest av allt oavsett om jag ska bli omkring dragen på promenaderna eller sönder pussad när jag ligger i soffan! Dom älskar livet och jag älskar dom ♥
Kommentarer
Hanna säger:

Haha jag älskar att ena dagen läsa om katastrof-Fräs och andra dagen ängel-Fräs. Det sägs att våra hundar är spegelbilder av oss och det känns som att det stämmer bra in på dig och Freja, livet likt en bergochdalbana <3 Å jag gillar er båda :)

2013-01-09 | 17:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback