Att inte kunna göra något.

Jag känner mig helt maktlös. Orkeslös och kraftlös. Leona blir inte bättre och hur jag än gör känner jag mig så himla elak mot henne. Bromsar vatten och mat tillgång, ökar motion och huvudarbete. Ingen skillnad. Inte ens medicinen hon fick från veterinären "om hon skulle vara sjuk" hjälper.. det har snarare blivit värre..

Att jobba 9timmar på jobbet och restid dit tröttar ut, men att Sen komma hem till en pipande hund.. det gör att bägaren rinner över. Jag blir frustrerad, irriterad och ibland arg på henne.. det kan inte hjälpas. Jag rår inte för det. Vad ska jag göra för att hon ska vara nöjd??! Lika snabbt blir jag irriterad på mig själv som reagerar så när hon är sjuk. Vad är jag för matte som blir arg på henne..

Jag önskar det hjälpte att bryta ihop och grina tills bägaren återgår i normal balans igen och att allt sen vore bra. Men jag är stor nu, och vet att det inte fungerar så längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback